Ja ja, Nazareth!! - Reisverslag uit Nazareth, Israel van Rachelle Taverne - WaarBenJij.nu Ja ja, Nazareth!! - Reisverslag uit Nazareth, Israel van Rachelle Taverne - WaarBenJij.nu

Ja ja, Nazareth!!

Door: Rachelle Taverne

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

05 Februari 2017 | Israel, Nazareth

7.00 uur en ik sta naast m'n bed. Snel douchen, ontbijtje pakken, nog even euro's omwisselen naar Israëlische sjekels en hup, klaar om naar de bus te gaan, die ons eerst naar Regba brengt. Vanaf daar gaan we met de bus naar Akko en vervolgens met de bus door naar Nazareth.

Door wat files (en ook doordat we 1 keer onze busstop gemist hadden) komen we uiteindelijk om 11.00 uur in Nazareth aan. We kijken rond en beseffen ons dat we echt in Israël zijn. De manier waarop de huizen gebouwd zijn, de wegen, de honderden steegjes met trappen die bij wijze van spreken tot aan de hemel reiken en natuurlijk de mensen. Zo aardig, zo gastvrij, elk persoon die je tegenkomt zegt goedemorgen en ze lachen allemaal zo vriendelijk.

We zien gelijk in de verte al hele mooie, hoge gebouwen, die er uit zien als kerken en synagogen. We beginnen de enorme trappen op te lopen en als we bij de eerste kerk aankomen zien we tot onze verbazing dat we gewoon naar binnen mogen en het nog gratis is ook. We komen binnen en er komt gelijk een man op ons af. Hij verteld ons dat de dienst net is afgelopen, maar, als we willen, kunnen we nog bij het koffie drinken naar binnen lopen. Zo gezegd, zo gedaan. We horen vanaf buiten heel veel mensen praten en zodra we de ruimte binnen lopen, wordt ons al koffie en gebak aangeboden. Ook komen er een aantal mensen naar ons toe die vragen waar we vandaan komen en wat we in Israël doen.

Na wat korte gesprekken gaan we weer opweg. We weten niet wat we tegen gaan komen, maar zo door de steegjes en straten van Nazareth lopen, is zeker weten een ervaring. We zien toeristen, vooral grote groepen die met een gids de stad verkennen.

Bij de volgende kerk aangekomen, stappen we ook naar binnen. Echt heel mooi en zo stil, we fluisteren alleen maar. Zo bezichtigen we nog een paar kerken, waarvan sommigen helaas wel dicht waren. Hebben we nog tientallen steegjes doorlopen en trappen op en af gelopen. Maar we hebben heel veel gezien, falafel gegeten (wat typisch Israëlisch is) en echt een super leuke dag gehad. Zeker de moeite waard om, als je ooit in Israël bent, een kijkje te gaan nemen!

• 05 Februari 2017 - 23:08

Ingrid:

Wat leuk om je verslag van Nazareth te lezen.
    Mooi!
    Je kan goed verwoorden wat je hebt gezien!
    Wat doe je mooie ervaringen op,heel bijzonder.
    Ga je je al een beetje thuis voelen?
    Ik hoop het wel voor je.
    En straks komt je moeder en je broer ook kijken waar je verblijft,dat is ook wel bijzonder.
    Geniet van het land en de mensen om je heen.
    Groetjes uit Hoogezand
    Geert en Ingrid

• 06 Februari 2017 - 17:06

Greetje:

Fijn om te lezen dat je al een beetje went en ook tijd hebt om wat van het land te zien. Mis je Nederland ook? Dropjes? Pindakaas? Hagelslag? Of heb je een voorraad meegenomen?
    Geniet maar van deze ervaring.

Groetjes
    Perry en Greetje

• 06 Februari 2017 - 21:05

Nick:

Hi Rachelle. wat leuk om te lezen dat je zo'n leuke reis hebt gehad. En wat een mooie foto's. Ik zou zo in het vliegtuig stappen om het ook eens te bekijken. Ben benieuwd naar je volgende trip.

succes deze week en werkse.

• 07 Februari 2017 - 21:30

Henriëtte :

Hoi Rachelle, leuk hoor om te lezen wat je allemaal doet en welke uitstapjes je maakt. Lijkt mij een super ervaring. Lekker genieten!!!!! Van al het moois in de wereld, groetjes van ons