Arrived in Nes Ammim, Israel! - Reisverslag uit Nahariyya, Israel van Rachelle Taverne - WaarBenJij.nu Arrived in Nes Ammim, Israel! - Reisverslag uit Nahariyya, Israel van Rachelle Taverne - WaarBenJij.nu

Arrived in Nes Ammim, Israel!

Door: Rachelle Taverne

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

17 Januari 2017 | Israel, Nahariyya

Gisternacht om half 1 zat ik in de auto naar Schiphol. Het vliegtuig vertrok om 06.15u en ik moest ruim 3 uur van tevoren aanwezig zijn. Ik had er erg veel zin in, maar vond het tegelijkertijd ook eng omdat het de eerste reis in m'n eentje zou worden.

Toen ik om 11.45u op het vliegveld van Tel Aviv landde, kreeg ik de warmte gelijk op me af. De zon scheen en mijn zomerjas (die ik de hele weg had meegesleept) hoefde helemaal niet aan. Nadat ik m'n koffer weer terug had en ik het visum in handen kreeg (want in mijn geval maar 10 minuten duurde maar waarvan ik weet dat sommigen wel meer dan een uur moesten wachten), ging ik op zoek naar de trein. Want ja, ik moest immers nog 2 uur met de trein om in Akko te komen, een plaatje vlakbij Nes Ammim.

Gelukkig had ik de trein snel gevonden en 2 uur later arriveerde ik in Akko, om daar opgehaald te worden door 2 Nederlandse mensen die hier al een tijdje wonen en zich bezig houden met Nes Ammim.

Het was ongeveer een kwartiertje rijden toen ik het bord 'Nes Ammim' in de verte zag. Nu was ik dus toch echt op de plaats van bestemming gekomen. Eerst hebben we een koffie/thee rondje gedaan, werd ik voorgesteld aan de vrijwilligers die er op dit moment zijn (en het zijn er niet veel want de meesten zijn naar een seminar en komen morgenavond pas terug) en vervolgens kreeg ik van 2 Zwitserse meisjes een rondleiding door het dorp. Het is veel groter dan ik had verwacht en dan ik had gezien op de foto's. Tijdens die rondleiding besefte ik hoe rustig en stil het eigenlijk was. Het enige wat je hoorde waren de vogels, je hoorde geen auto's en er liepen nergens mensen. En het was erg lekker warm, wat het nog beter maakte.

3 keer per dag staat er een buffet klaar en we eten ook 3 keer per dag gezamenlijk in de dinerzaal. Tussendoor heb je nog 2 pauzes dus je ziet elkaar veel en gaat veel met elkaar om. De groep, d.w.z. de mensen die ik nu heb ontmoet, kunnen het goed met elkaar vinden en er wordt wat afgelachen en gekletst.

Ik ben vanmorgen met een paar vrijwilligers naar de supermarkt hier in de buurt geweest. Mega groot met van alles en nog wat. Als je je rijbewijs hebt kun je een leenauto meekrijgen, om een keer dagjes weg te gaan bijv.

Vandaag en morgen heb ik 2 dagen om een beetje te wennen en alles op me af te laten komen, zodat ik donderdag m'n introductiecursus heb en vrijdag kan beginnen met werken. Dus nu kan ik wat rondlopen, dingen van het dorpje bekijken en gewoon rustig aan doen. Toch wel lekker met die zon!

  • 17 Januari 2017 - 18:48

    Jolanda:

    Wat fijn Rachelle om zo'n verslag te lezen. En heerlijk om te horen dat de reis goed gegaan is en dat je op een gezellige plek zit. Tot gauw.

  • 17 Januari 2017 - 19:18

    Jolanda H.:

    Hey Rachelle, Fijn dat de reis zo voorspoedig is verlopen. Zie je wel Jij kunt dat!!Leuk dat we op deze manier een beetje mee kunnen genieten van je avontuur. Wat een mazzel dat jij een rijbewijs hebt. Leuk dat je een beetje op je gemak de omgeving kunt verkennen. Succes voor vrijdag en we wachten met smart op je volgend verslag. Doei

  • 17 Januari 2017 - 21:19

    Rika Lohof:

    Mooi verslag fijn dat je goed bent aangekomen

    Rika

  • 18 Januari 2017 - 00:18

    Nick:

    Heee Rachelle, klinkt goed hoor. Lekkere temperatuur, 3x daags staat er eten klaar en een leuke groep om je heen. Prima basis om op verder te gaan. Zoals al door anderen geschreven, we wachten met plezier je volgende verslag af. Succes, maak er wat moois van en.......geniet er van!! Tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Shalom! Ik ben Rachelle, 23 jaar en kom uit Groningen, Nederland. Ik heb mijn studie grafisch vormgeven in 2016 afgerond en ben op dit moment in Israel voor 11 maanden, waar ik vrijwilligerswerk aan het doen ben! Hier en daar zal er dus een verhaaltje voorbij komen, aan jou de taak om deze te lezen, als je dat wilt natuurlijk ;-)

Actief sinds 01 Jan. 2017
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 12000

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 16 December 2017

Vrijwilligerswerk in Israël!

Landen bezocht: